resa

Nutid – Santa Monica, Los Angeles

Äntligen äntligen har vi köpt nya adaptrar så vi kunde ladda våra döda datorer. Hittills har telefonen varit ens bästa vän gällande updates, har försökt få med så mkt som möjligt på instagram, dock har jag fotat mest med systemkameran, så skönt att kunna visa er där hemma lite mer av resan nu. Just som jag skriver detta sitter jag, tro det eller ej, mitt på stranden i Santa Monica. Jag tror inte riktigt på det själv nämligen, så om ni inte gör det heller förstår jag. Vi rullade in i LA igår kväll, 14e augusti, efter en 9h bussresa. Det var ganska mörkt när vi kom fram så man såg endast liten del av de gator vi åkte in och släppte av folk på. Ställen som Hollywood tex, såg lite halvscary ut faktiskt, mer än så hann jag inte reflektera över staden i sig då jag mest letade efter Hollywood-skylten. Jag gav upp ganska snart då jag plötsligt förstod det där alla människor så länge snackat om, att LA är enormt. Man fatta inte när man åkte in i staden och man fattar inte när den tar slut, enorm. Hur som helst så kom vi, efter en mycket underhållande bussresa med bl.a. 45 grader och mycket fin country side, fram till Santa Monica. Just där och då kändes det så skönt, för oj vad fräscht och fint allt va! Rena gator med mysiga restauranger överallt, inte nog med det så var hostelet fantastiskt jämfört med våra förra! Och nu sitter jag här, på stranden, precis vid piren där oj så många kändisar hängt och filmer spelats in. Starstrucked som jag är så kan jag inte låta bli att tänka på hur känt och fint detta ställe är och ju mer jag tänker på det desto mindre fattar jag att jag är här. Hur som helst så såg vi delfiner simma förbi nyss, pelikaner flyger som stora dinosauriefåglar över vattnet och försöker fånga fisk, och så finns här självklart en och en annan surfare också och lite sälar såklart. Vi badar inte idag, glädjer oss endast med att sola, vattnet var ganska kallt så vi håller oss med det tills San Diego. Innan idag har vi flanerat omkring i stan, så himla fint och exotiskt alltså! Dock testade vi en grön juice med massa nyttig skit i, våra sämsta spenderade 7 dollar än så länge, vi fick kväljningar och slängde sen hela skiten, no more words needed. Annars är faktiskt santa Monica i sig sjukt healthy, mkt nyttiga grejor överallt. Ikväll ska vi käka sushi och sen hänga vid piren på ngn slags konsert och allmänt bara hänga, kanske inne på tivolit, ni vet så som i alla filmer, där alla coola par alltid träffas. Vi tänker oss ngt sådant, haha! Imorgon hörrni, imorgon ska vi in till centrala LA. Eftersom vi bara har en dag har vi bokat en sån där typisk turisttripp, hur bra som helst! Vi ska se Hollywood-skylten (mamma och pappa ni fattar hur sjukt detta är), sen ska vi till Beverly Hills, Hollywood boulevard etc etc, men det allra viktigaste är att vi ska till Universal Studios i 4h och kolla runt. Har jag inte blivit tillräckligt starstrucked innan så lär jag bli det då, ska bli så kul alltså! Mer updates om det kommer senare, ha det gott allihopa! Puss&kram

IMG_9709 IMG_9710 IMG_9713 IMG_9714 IMG_9716 IMG_9719 IMG_9722 IMG_9725 IMG_9726 IMG_9728 IMG_9738 IMG_9740 IMG_9742 IMG_9745 IMG_9749 IMG_9750 IMG_9751 IMG_9753 IMG_9755 IMG_9759 IMG_9760 IMG_9763 IMG_9765 IMG_9767 IMG_9768 IMG_9771

Standard

One thought on “Nutid – Santa Monica, Los Angeles

  1. Anders h says:

    Ja, tror vi fattar hur stort detta är gumman. Rejält avis är vi också naturligtvis.
    Förmodar att du får nypa dig i armen minst 2 ggr/timme, härligt.
    Hälsa Sara så gött.
    Puss o kram
    Vi i regnet hemma….. ;-).

Leave a comment